لیست اختراعات مسلم صالحي
بسمه تعالي خلاصه اختراع : به طور كلي اين اختراع از دو قسمت تشكيل شده است : قسمت اول : پنل ، كه در خارج از مخزن مايعات ترانسفورماتور نصب مي گردد. قسمت دوم : رادياتور كوچك كه درون مخزن مايعات ترانسفورماتور نسب مي شود. با روشن شدن سيستم ، پمپ ، فن و ماژول پلتير شروع به كار مي كنند. ماژول پلتير در يك طرف خود گرما و در طرف ديگر سرما توليد مي كند . گرماي ايجاد شده روي سطح ماژول توسط هيت سينك روي آن و فن تعبيه شده به محيط منتقل مي شود. رادياتور كوچك نيز كه توسط ماژول پليتر سرد شده است سيال راخنك مي كند كه توسط پمپ در لوله ها در حال گردش است و به رادياتور دوم منتقل مي شود كه به رادياتور اصلي درون ترانسفورماتور منتقل مي شود. سرماي ايجاد شده روي سطح ماژول به هيت سينك منتقل مي شود . با تكرار اين سيكل دماي ترانسفورماتور به تدريج كاهش مي يابد.
موتور الكتريكي نوعي ماشين الكتريكي است كه انرژي الكتريكي را به انرژي جنبشي تبديل ميكند. اكثر موتور هاي الكتريكي بر اساس الكترو مغناطيس كار ميكنند كليت مبحث به اين گونه است كه وقتي يك رساناي حامل جريان الكتريكي در يك ميدان مغناطيسي قرار ميگيرد نيرويي بر رسانا از سوي ميدان وارد مي شود . در يك موتور استوانه اي چرخانه (روتور) به علت گشتاوري كه ناشي از نيرويي است كه به فاصله معين از محور چرخانه به ان وارد ميشود ميچرخد. در اكثر موتور هاي موجود جنس سيم پيچ ها معمولا از مس ميباشد با توجه به عبور جريان از سيم پيچ ها جريان جاري باعث گرمايش سيم پيچ ها شده و در نهايت در صورت جريان كشي مداوم و يا اضافه بار سيم پيچ ها در اثر گرماي زياد به دماي ذوب رسيده و اتصال سيم پيچ ها قطع شده و يا بخش لاكي و لايه دي الكتريك از بين رفته و باعث اتصال كوتاه ميشود و در لفظ بيان موتور ميسوزد اختراع مذكور يك سيستم خنك كننده براي موتور هاي الكتريكي ميباشد كه در اين اختراع از سيم هاي تو خالي به جاي سيم هاي معمولي استفاده شده است از درون سيم ها ماده ضد يخ و ضد جوش عبور ميكند و به بخش خنك كننده ميرسد در اين بخش كه متشكل از رادياتور بخش سرد و گرم و المان ترمو الكتريك ميباشد ابتدا مايع خنك كننده وارد بخش سرد شده و المان ترمو الكتريك كه به بلوك خنك كننده متصل ميباشد بلوك را سرد كرده و مايع عبوري از بلوك سرد ميشود وپمپ سيال مايع سرد شده را به درون سيم پيچ ها ميرساند . در بخش گرم المان ترمو الكتريك يك بلوك ديگر قرار دارد كه گرماي المان ترمو الكتريك را به خود جذب كرده و با عبور از رادياتور فن دار دوباره خنك شده و به وسيله پمپ به بخش گرم باز ميگردد سيستم اندازه گيري دما كه سنسور ان درون مايع قرار دارد دماي سيال را اندازه گيري كرده و درصورت تجاوز دما از حد تعيين شده موتور را خاموش ميكند دماي مايع خنك كننده كه همان ضد يخ و ضد جوش ميباشد پايين امده و سنسور كنترل دما دما را برسي كرده و در صورت بالا رفتن بيش از حد دما موتور را خاموش ميكند
موارد یافت شده: 2